Technisch & Logistiek personeel in heel Nederland - gecertificeerd

Werkwijze

MyTEC heeft in de loop der jaren haar eigen werkwijze ontwikkeld. Mede door eigen inhuur ervaringen en het aansturen van grote groepen personeel binnen de metaal en technische sectoren weten we hoe het in de praktijk werkt.

Binnen de uitzendbranche gaat het om mensen, personeel, de motor van de bedrijven. Deze mensen maken (of breken) het bedrijf. MyTEC is zich er van bewust dat de inzet van onze vakkrachten essentieel is voor het succes van de bedrijven.

Als uitzendorganisatie geven we altijd aan dat het gaat om de driehoeksverhouding (medewerker, bedrijf, uitzendbureau). Alle samenwerkende partijen moeten op een lijn zitten en tevreden zijn. Dit is de belangrijkste peiler van MyTEC. Opdrachtgever dient tevreden te zijn met de kwaliteit en productiviteit van de medewerker. Soms wordt te veel eenzijdig gekeken wat het bedrijf verwacht of ligt daar te veel de nadruk op. MyTEC kijkt naar twee kanten, ook de wensen en kennis van de medewerker is essentieel voor succes. 

Nu denkt u vast, “dat is nogal logisch”! Maar het gaat daarbij ook om kleinere zaken. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom een medewerker niet goed in zijn of haar vel zit. Een groot deel is beïnvloedbaar door het uitzendbureau waarvoor men werkt. Wij kennen onze uitzendkrachten en zij kennen ons. We weten wat we aan elkaar hebben. 

Afspraak = afspraak

Communicatie, praktijkkennis en afspraken nakomen is bepalend voor succes! Hoeveel mensen bellen u terug als ze zeggen dat ze voor 17:00 uur bellen? De mens komt vaak slecht gemaakte afspraken na! “Ik had het zo druk“, dat is vaak de aangevoerde reden. Maar waarom hebben we het allemaal zo druk, heel vaak door zaken slecht te organiseren en slecht te communiceren.

Werkwijze samengevat

Praktijk ervaring is essentieel!

Bij MyTEC werken we zaken direct af en organiseren we de boel strak. Voor ons staat de praktijk op nummer 1. Uiteraard kijken we naar opleidingen en diploma’s maar uiteindelijk telt de praktijk. Als voorbeeld kennen we de heftruckchauffeur met een net behaald certificaat, deze medewerker heeft nog veel begeleiding nodig om ervaring op te doen alvorens hij echt productief kan zijn en schadevrij kan werken. Datzelfde geldt uiteraard ook voor alle andere functies. MyTEC focust op kennis en vooral ervaring van haar medewerkers!

Waarom een afspraak maken noodzakelijk is?

We hebben voor morgen vier gecertificeerde lassers nodig voor een project in Rotterdam. Willen jullie ze morgen om 06:00 uur naar Rotterdam sturen? Ik geef vanavond het adres nog even door. Er is nu helaas geen tijd om af te spreken. We kijken eind van de week wel!

Om teleurstellingen aan drie kanten te voorkomen, maken we eerst heldere afspraken, kijken we samen wat de bedoeling is van de inzet en taken van de medewerkers. We hebben alle informatie nodig wat de medewerkers gaan doen en niet moeten doen, zoals o.a. werktijden, werkdagen, CAO, werkkleding, wie met wie communiceert, veiligheids- regels en voorschriften, bedrijfsregels, tarieven, betaling, etc., etc.

Om het na de inzet van onze medewerkers goed te laten verlopen en er zo veel mogelijk zorgen en problemen moeten worden voorkomen, is een voorbereiding en het maken van duidelijke en praktische afspraken belangrijk. De voorbereiding is 95% bepalend van het succes. MyTEC gaat er vanuit dat als het bedrijf kwaliteit wil en de juiste mensen voor het werk wil inzetten, men graag tijd vrij maakt voor een afspraak. 

Zo kunnen we samen van start gaan met het oog op een prettige, vruchtbare en langdurige samenwerking waarbij er een tevreden driehoeksverhouding (medewerker – opdrachtgever – uitzendbureau)  ontstaat.